جهاددانشگاهی از مرحله تولید محصول عبور کرده و امروز باید کسب و کار تولید کند.
رئیس سازمان تجاریسازی فناوری و اقتصاد دانشبنیان جهاددانشگاهی، با بیان اینکه باید شریک تجاری محصولات فناورانه باشیم، گفت: جهاددانشگاهی از مرحله تولید محصول عبور کرده و امروز باید کسب و کار تولید کند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان، رئیس ستفا، با بیان
اینکه باید شریک تجاری محصولات فناورانه باشیم، گفت: جهاددانشگاهی از مرحله
تولید محصول عبور کرده و امروز باید کسب و کار تولید کند.
مسعود ابراهیمی در حاشیه بازدید از پژوهشکده محیط زیست سازمان
جهاددانشگاهی استان گیلان، با بیان اینکه پژوهش در کنار تجاری سازی،
اقتصادی می شود، اظهار کرد: ما در سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش
بنیان جهاد دانشگاهی، پژوهش را از تجاری سازی شروع می کنیم.
وی دستاوردهای پژوهشی را مبتنی بر بازار دانست و افزود: دوران پژوهش های
بدون اهداف تجاری گذشته و امروز باید به نیاز بازار توجه کنیم.
معاون جهاددانشگاهی با بیان اینکه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه صرف،
دیگر یک ارزش نیست، عنوان کرد: جهاددانشگاهی از تولید محصول عبور کرده و
امروز باید کسب و کار تولید کند.
دکتر ابراهیمی حل مسائل محیط زیستی کشور را یکی از اولویت͏های دولت چهاردهم
دانست و تاکید کرد: دولت جدید باید محیط زیست و رفع چالش های آن همچون
آلودگی های آب و هوا، فرونشست زمین، پسماند و... را در دستور کار جدی قرار
دهد و لذا فرصت بی نظیری برای پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی فراهم شده
تا به بازتعریف نقش خود در بخش های دانش محور و بازار محور بپردازد.
وی با بیان اینکه پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی باید در خدمت کشور باشد و
ثروت ایجاد کند، متذکر شد: بایستی به جای دستاوردهای جدید پژوهشی بنیادی،
به سمت فضای تجاری سازی رفته و محصولات تولید شده را وارد بازار کرد.
دبیر هیأت امنای پارک͏های علم و فناوری و مراکز رشد جهاددانشگاهی، سرمایه
گذاران بخش خصوصی، شرکت های سرمایه گذاری، صندوق های پژوهش و فناوری،
سرمایه͏گذاران خطر پذیر و نهادهای عمومی را از جمله ظرفیت͏های تجاری سازی
تولیدات فناورانه و دانش بنیان دانست و اضافه کرد: ستفا طی یک سال گذشته
۳۰۰۰ میلیارد تومان قرارداد جذب سرمایه را منعقد کرده است که تبدیل به شرکت
و محصول و نهایتا جریان اقتصادی می͏شود.
وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و واحدهای نوآور در کل
کشور با نگاه حمایتی شکل گرفته است، گفت: باید مشارکت را جایگزین حمایت
کنیم تا شریک تجاری محصولات فناورانه باشیم.