27 شهريور 1396 13:3
با توجه به توسعه روزافزون دانش و حركت آن به سمت بازار در راستای رفع نیازهای جامعه و تلاش شركت های دانش بنیان برای كسب سهم بیشتری از بازار و به تبع آن منفعت های اقتصادی، تلاش های علمی برای توسعه كسب و كارها و بكارگیری روش های علمی تر در پیاده سازی نتایج تحقیقات در قالب محصولات نوآورانه و با كارآیی بیشتر را بیش از پیش نمایان می سازد.
طراحی محصول؛ از مرحله تولید و ارائه ایده آغاز می گردد، سپس با توسعه مفهوم، آزمودن و در نهایت ساخت یا پیاده سازی نمونه ای از آن ادامه یافته تا پس از گذراندن آزمون های دیگر به یك محصول یا خدمت قابل ارائه و دارای ارزش برای بازار تبدیل شود.
طراحان، ابتدا ایده محصول را در ذهن خود شكل می دهند و سپس آنرا در پیکره یک محصول، مشهود و متجسم ساخته و با استفاده از علوم مختلف آنرا به محصول نهایی تبدیل می نمایند
سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان بواسطه اهداف اساسی خود كه همانا تسهیل و ایجاد بسترهای مناسب برای اشتغال دانش آموختگان است، در كنار سایر فعالیت های خود از جمله تسهیل تجاری سازی فناوری در پاركها و مراكز رشد علم و فناوری و انتقال فناوری های به بلوغ رسیده به شركت ها و مؤسسات، اقدام به ارائه اطلاعات مورد نیاز به مولفه های بازار كار از طریق ابزارهای و رسانه های متعدد می نماید كه یكی از این ابزارها تدوین، ترجمه، چاپ و انتشار كتب و منابع علمی مورد نیاز برای این طیف از جامعه می باشد.
كتاب حاضر به عنوان یك راهنمایی عملی برای طراحی و حتی توسعه نظام مند و علمی محصولات جدید می باشد كه چاپ اول آن در بهار ۱۳۹۱ توسط سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاد دانشگاهی) منتشر شده است پاسخ مناسبی برای رفع نیازهای صاحبان كسب و كار بود و بسیار مورد استقبال قرار گرفت و تقاضا برای چاپ مجدد این اثر را ایجاد نمود.
ضمناً جهت كسب اطلاع بیشتر و یا خرید كتاب با شماره ۸۸۹۲۴۴۳۳ كتابخانه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در ساعات اداری (۱۶-۸) تماس حاصل فرمایید.