اهداف همایش و جشنواره:
۱. شناسایی و معرفی الگوها و تجارب موفق کارآفرینی در حوزه کودک
۲. انتقال دانش و یافته های پژوهشی مرتبط با کارآفرینی در حوزه کودک
۳. افزایش ارتباط و تعامل بین فعالان و ذینفعان کارآفرینی در حوزه کودک
۴. ایجاد شرایط لازم برای رقابت سازنده در عرصه کارآفرینی برای کودک
۵. شناسایی و رفع کاستی های علمی، اجرایی و مدیریتی در زمینه کارآفرینی کودک
۶. فرهنگ سازی برای تجلیل از کارآفرینان و ارج گذاری به تلاش های آنان
۷. معرفی کارآفرینی در حوزه کودک به عنوان یک موضوع تخصصی و مهم به مخاطبان، جامعه و مسئولان
۸. تلاش برای ایجاد شرایط مناسب جهت گسترش فعالیت های نظام دار و سازمان یافته در عرصه کارآفرینی کودک
محورهای همایش
محورهای همایش بر اساس مؤلفه ها و ابعاد علمی، تخصصی و اجرایی کارآفرینی در عرصه کودک و به شرح ذیل می باشند
محور اصلی ۱: مبانی، ساختارها، فرآیندها و ویژگی کارآفرینی در حوزه کودک
۱. بررسی سیاست ها و راهبردهای ملی در عرصه کارآفرینی و کارآفرینی برای کودک۲. آسیب شناسی کارآفرینی در حوزه کودک۳. ارزیابی و تحلیل کارآفرینی در حوزه کودک۴. نقش دانشگاه ها و دانش آموختگان در گسترش کارآفرینی در عرصه کودک۵. تولید و تجارت کالاها و خدمات کودک۶. روندهای بین المللی و آینده نگری در حوزه کارآفرینی برای کودک۷. بررسی نیازها و تقاضاهای گروه سنی کودک
محور اصلی ۲: سیاست ها، راهبردها، برنامه ها، اقدامات و تجارب ملی و بین المللی در حوزه کودک
۸. بررسی برنامه ها و اقدامات کشور و سازمان های مرتبط۹. قوانین و مقررات موثر بر کارآفرینی در حوزه کودک۱۰. الگوها و تجارب موفق داخل و خارج کشور۱۱. کارآفرینی در حوزه کودک و بازارهای بین المللی۱۲. بررسی قابلیت ها و توانمندی های کشور برای کارآفرینی در حوزه کودک۱۳. آینده کارآفرینی در حوزه کودک
محور اصلی ۳: اهمیت جایگاه و نقش کارآفرینی در بخش کودک در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی
۱۴. نقش و جایگاه کارآفرینی کودک بر اقتصاد، توسعه و پیشرفت۱۵. کارآفرینی در حوزه کودک و اقتصاد مقاومتی۱۶. نقش کالای کودک در تعالی فردی و آینده کودکان و خانواده ها۱۷. ابعاد اشتغال زایی کارآفرینی در حوزه کودک
محور اصلی ۴: الگوها، روش ها و فرآیندهای توسعه کارآفرینی در صنعت کودک
۱۸. عرضه و تقاضای کالا و خدمات کودک۱۹. فرصت های کسب و کار۲۰. سازمان ها و نهادهای پشتیبان کارآفرینی در حوزه کودک۲۱. زیرساخت ها و الزامات گسترش کارآفرینی در حوزه کودک۲۲. فرایند توسعه کارآفرینی در حوزه کودک۲۳. توسعه محصولات جدید۲۴. خدمات حمایتی برای گسترش کارآفرینی در عرصه کودک۲۵. الگوها و مدل های عملی برای گسترش کارآفرینی در حوزه کودک
محور اصلی ۵: بررسی عوامل مؤثر بر کارآفرینی در صنعت کودک
۲۶. خانواده ها و بازار مصرف محصولات کودک۲۷. حقوق مالکیت فکری در عرصه کارآفرینی کودک۲۸. نوآوری و کیفیت در محصولات کودک۲۹. فرهنگ کارآفرینی در حوزه کودک۳۰. تامین مالی و نقش بانک ها و موسسات مالی و اعتباری۳۱. بازاریابی و فروش محصولات کودک۳۲. بررسی وضعیت فعلی و مطلوب محصولات کودک
محورهای جشنواره:
محورهای جشنواره براساس نوع محصولات تولید شده از سوی کارآفرینان و یا ایده های آنان تعیین گردیده اند، این جشنواره دارای دو بخش ویژه نیز است:
۱. بهداشت و سلامت کودک
۲. تغذیه کودک، خوراکی و آشامیدنی
۳. بازی، تفریح و سرگرمی
۴. آموزش و تعالی کودک
۵. پوشاک کودک
۶. ورزش و تربیت بدنی کودک
۷. ایمنی و امنیت کودک
۸. لوازم و تجهیزات اتاق کودک
۹. رفاه و آسایش کودک
۱۰. اخلاق، فرهنگ سازی و معنویت کودک
۱۱. کارآفرینی اجتماعی (بخش ویژه)
۱۲. حامیان کارآفرینی (بخش ویژه)
بخش های جشنواره:
با توجه به تنوع اقدامات کارآفرینی و به منظور پوشش دادن کلیه فعالیت های کارآفرینانه، اشخاص حقیقی و حقوقی که در زمینه های ذیل دارای سابقه هستند می توانند با پر کردن کاربرگ های مربوطه و ارایه اطلاعات، در این جشنواره شرکت کنند.
۱. ایده های کسب و کار
۲. تولید محصولات جدید (کالا و خدمات)
۳. راه اندازی کسب و کار