23 اسفند 1395 0:0
در دنیای امروزی كه هر مقوله اش با تغییر و تحولات سریع همراه می باشد، هدفی جز تداوم پاسخ به نیازها و خواسته های انسان در مسیر پیشرفت و رفاه وجود ندارد. انسان ها از ابتدای خلقت بدنبال نیازهای خود و یا پاسخ به نیازهای دیگران بوده اند و این مهم در مسیر تاریخ به اقتضاء زمان و مكان به اشكال مختلف تعریف گردیده است. ابتدا هر انسانی مسئول تامین نیازهای خود بوده است (خودكفایی ابتدایی)، اما با افزایش جمعیت و زندگی گروهی، فرآیند مبادله این امر را تسهیل ساخت.
نقطه تحول بخش زمانی بود كه ژوزف شومپیتر نظریه پرداز شهیر حوزه كارآفرینی بیان داشت: نتیجه و مقصد كسب و كار استخراج ارزش از مقوله نوآوری است. از آن زمان تا به حال مفهوم كسب و كار دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است و نوآوری های سنتی جای خود را به نوآوریهای نوین داده اند.
با ظهور هزاره سوم اكوسیستمهای كسب و كاری رویكردهای نوینی را در حوزه ایجاد ارزش در ارتیاط با مشتری و زنجیره های تامین كارآفرینانه به خود جذب كرده و مثلث جهان شمول اختراع، نوآوری و به كاربستن همه جا را فرا گرفته و پیشرفت فناوری به حد غایت موجب پیدایش فرصت های بی پایان شده است. اكوسیستم كسب و كار مفهوم جدیدی است كه سطح بالائی از همكاری، هم افزائی و مشاركت را در فضای كسب و كار مد نظر قرار می دهد.
كتاب حاضر به خوانندگان نشان می دهد چگونه فرایندهای یك شركت می توانند به طور چشمگیری دچار دگرگونی شده و با سنایوهای كسب و كار یكپارچه گردند تا پیامدهای چشمگیری را در مسیر عملكرد عملیاتی و پیشرفت استراتژی كسب و كارها رقم بزنند.
تلاش این كتاب پر نمودن شكاف بین تئوری و عمل است تا استفاده از فرایندهای ارزش آفرین به عنوان ابزاری كارآفرینانه برای ارتقاء عملكرد شركتها تسهیل گردد. امید آن می رود این كتاب مورد استفاده خوانندگان گرامی واقع گردد.
ضمناً جهت كسب اطلاع بیشتر و یا خرید كتاب با شماره ۸۸۹۲۴۴۳۳ كتابخانه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در ساعات اداری (۱۶-۸) تماس حاصل فرمایید.